17 ene. 2013

DEURES O NO DEURES

L’altre dia vaig topar amb un article del diari digital ara.cat on Jaume Cela i Juli Palou parlàven sobre el fet de posar deures a les criatures.

El que diuen és que hi ha d’haver un terme mig. Depèn de l’edat dels infants, de si només serveix per tenir-los entretinguts o si és per ampliar o reforçar els coneixements adquirits aquells dies, si ho poden fer sols, si els deixa temps per jugar...

Si els deixa temps per jugar... Són infants! Han de jugar! Què els aporta restar asseguts tota la tarda a la mateixa cadira? 

Estic d’acord que, sovint, els deures serveixen per reforçar el que s’ha fet a classe, però de debò cal posar 5 exercicis de cada assignatura? Suposem que tinguin 6 assignatures diferents cada dia. Per tant, 30 exercicis per a fer en una tarda. Si per cada exercici necessiten 5 minuts, s’hi estaran gairebé tres hores fent els deures! Això significa que si surten de l’escola a les 5 i fins les 18:30 no s’hi posen (perquè alguna activitat extraescolar tenen), i a les 21:30 màxim han d’estar dutxats, sopats i al llit, quan els queda temps per jugar? 

Reflexionem-hi. La balança hauria de ser equilibrada i hi hauria d’haver temps per tot. Els mestres no els haurien de carregar de deures i exercicis per fer. S’haurien de posar d’acord entre ells i no posar-ne de totes les assignatures a la vegada o posar-ne menys... 

Tal com diu l’article “... que hi ha alumnes que entre l’escola, les activitats reglades i altres obligacions acaben tenint agendes estressants i no poden exercir del que són, criatures que, com tots, necessiten avorrir-se de tant en tant i jugar més.”

Deixem-los que juguin i que gaudeixin de ser criatures, ja tindran temps d’atabalar-se.





No hay comentarios:

Publicar un comentario